تبلیغات
فرارنگ - 8 دلیل برای شروع دوچرخه سواری
سه شنبه 17 مرداد 1396  06:59 ق.ظ

دوچرخه سواری شیوه‌ای است بسیارخوب برای عرق ریختن و کالری سوزاندن. ضمنا راهی است مفرح، عملی و سالم برای انجام حرکتی در جهت سلامتی. رکاب زدن، تمام پایین‌تنه و همچنین سینه و بازوها را درگیر می‌نماید. در این مطلب، ۸ دلیل به شما ارائه می‌دهیم که چرا بایددوچرخه سواری را همین امروز شروع کنید:

روحیه‌تان را بهتر می‌کند

چیزی به اندازه بیرون رفتن برای دوچرخه سواری، سرحال‌تان نمی‌کند. دوچرخه سواری فرصتی است برای کشف محیط بیرون، خوردن هوای تازه و البته ورزش کردن. دوچرخه سواری بدن ار پرازانرژی کرده و قدرت تحمل را بیشتر می‌کند. ورزش کردن موجب ترشح اندورفین درمغز می‌گردد. اندورفین به بهترکردن خلق وخو کمک کرده، استرس را کم می‌کند و به ذهن آرامش می‌دهد.

فشار کم به مفاصل

برخلاف دویدن، رکاب زدن دوست مفاصل است. این حرکت، فشاری به زانوها و مفاصل لگن وارد نمی‌کند. هرچند دویدن، تمرینی عالی است اما نقاط ضعف خودش را دارد، می‌تواند پاها را انعطاف‌پذیر و نیرومند و قلب را تقویت کند اما به مفاصل فشار وارد می‌نماید. فشار مداوم باعث تحلیل رفتن مفاصل شده و استخوانی که به این مفاصل مربوط هستند خُرد می‌شوند.

از سویی دیگر، دوچرخه سواری پاها را قوی می‌کند اما تاثیرات منفی بسیار کمتری دارد. فشار کمتری به مفاصل وارد می‌شود بنابراین ورزشی است فوق‌العاده برای افرادی که از درد مفاصل یا روماتیسم رنج می‌برند.

دوچرخه‌سواری، ریزه‌کاری یا حساسیت خاصی ندارد

برعکس تمرینات بدنسازی، دوچرخه سواری نیازی به نکته سنجی ندارد و برای هرکسی در هر سن و سالی مناسب است. درواقع، هروقت که دوچرخه سواری را یادبگیرید می‌توانید دوچرخه سوار شوید، بدون توجه به این‌که ۱۰ سال داشته باشید یا ۱۰۰ سال. می‌توانید از این به بعد هر روز دوچرخه سواری کنید.

قلب را قوی نگه می‌دارد

آیا می‌دانستید که دوچرخه سواری یکی از بهترین تمرینات هوازی می‌باشد؟ به‌غیر از نیرومند کردن پاها، ضربان قلب را افزایش داده و جریان خون را زیاد می‌کند. مطالعات گوناگون تائید کرده‌اند که دوچرخه سواری منظم موجب سلامت قلب و عروق می‌شود و ریسک بیماری‌های عروق کرونری را کاهش می‌دهد.

روند کاهش وزن را افزایش می‌دهد

دوچرخه سواری کردن توان کاهش وزن‌تان را بیشتر می‌کند، تمام بدن را نیرومند کرده و چربی می‌سوزاند. دوچرخه سواری می‌تواند سرعت متابولیسم را افزایش داده و تحرک و انعطاف‌پذیری را بهتر کند. حتی اگر با سرعت تفریحی هم رکاب بزنید، می‌توانید دست‌کم ۲۸۰ کالری بسوزانید. به گفته کارشناسان حوزه سلامت، رکاب زدن چربی سوزی را حتی هنگام خواب هم بیشتر می‌کند!

طول عمر را بیشتر می‌کند

ورزش منظم به افزایش طول عمر کمک می‌کند. دوچرخه سواری هم به‌طور خاص، بر سال‌های عمرتان می افزاید، حتی اگر با آسیبی از دوچرخه سواری به شما برسد.

تقویت سیستم ایمنی

جدای از کمکی که دوچرخه سواری به شما درجهت اندامی متناسب‌تر می‌کند، موجب تقویت سیستم ایمنی هم می‌شود. وقتی سیستم ایمنی قوی باشد، بدن نسبت به عفونت‌های رایج مانند سرماخوردگی، سرفه، و آنفلوآنزا مقاوم‌تر خواهد بود. مطالعات نشان داده دوچرخه‌سواری توان بدن برای مبارزه با پاتوژن‌ها و التیام و درمان را بیشتر می‌کند.

استرس را کاهش می‌دهد

مطالعات نشان می‌دهد ورزش کردن به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. تمرینات شدید بدنی موجب برانگیختگی ترشح سروتونین و دوپامین در مغز می‌گردد. این اندوروفین‌ها، موجب تقویت روحیه و نشاط شده و ذهن را آرام می‌نمایند. دوچرخه‌سواری راهی است برای تسکین اعصاب خراب و ناتوان! در پژوهشی، دوچرخه‌سواران گزارش دادند که احساس استرس کمتری می‌کنند، ولی اشخاصی که از اتوبوس یا اتومبیل‌شان برای رسیدن به محل کار استفاده کرده بودند، چنین تجربه‌ای نداشتند
مجله سلامت
http://www.majalesalamat.com/fitness/workouts/benefits-of-cycling/


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
آخرین پست ها

تغذیه خوب با تاثیر مصرف توت و انگور بر تقویت سلامت ریه ها..........دوشنبه 14 خرداد 1397

اهمیت بک لینک در سئوی سایت برای گوگل..........جمعه 28 اردیبهشت 1397

شرکت اجاره خودرو کار رنت در تهران..........چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397

در نمایشگاه کتاب عرضه رمانی تازه از سعید تشکری در نمایشگاه کتاب..........دوشنبه 17 اردیبهشت 1397

جدیدترین فناوری همایش علمی مهندسی معدن  برگزار می شود..........یکشنبه 9 اردیبهشت 1397

فروش فیلم در سازمان سینمایی حوزه هنری با ۲۵ اثر در جشنواره جهانی فیلم فجر..........یکشنبه 2 اردیبهشت 1397

کتاب فروشی نشر قطره از حضور در نمایشگاه کتاب تهران انصراف داد..........چهارشنبه 29 فروردین 1397

فناوری دقیق و قانون سناتورهای آمریکایی برای حفاظت از حریم شخصی..........جمعه 24 فروردین 1397

اجاره خودرو ارزان تهران..........سه شنبه 21 فروردین 1397

مطالعه اخیر نشان می دهد در بیماران چاق و مبتلا به دیابت نوع۲، برنامه غذایی شامل صبحانه پرانرژی موجب کاهش وزن، بهبود دیابت و کاهش نیاز به انسولین می شود...........پنجشنبه 16 فروردین 1397

نمایش فیلم اکران «یادم تو رو فراموش» جایگزین «خرگیوش» می‌شود..........دوشنبه 13 فروردین 1397

رشد اقتصادی - واگذاری ۱۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریالی اموال دولت به بخش خصوصی..........پنجشنبه 9 فروردین 1397

تحلیل کتاب جدید ایران در پنجاه و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب بلونیا شرکت می‌کند..........یکشنبه 5 فروردین 1397

فوتبال بازی نتیجه همه ستاره‌هایی که توسط «مورینیو» دیپورت شده بودند..........شنبه 4 فروردین 1397

خبر میراث فرهنگی برندینگ در گردشگری یا حباب‌سازی؟ مساله این است!..........سه شنبه 29 اسفند 1396

همه پستها